Nor gara

Samaniego Herri Ikastetxea Tolosako Santa Lutzia auzoan dago eta Orixe, Tolosaldea eta Aransgirekin batera Sta. Lutziako ikasgunea osatzen du. Gure historia 1970. hamarkadan hasi zen. Garai hartan kontzentrazio eskolak sortu ziren eta horietako bat da gurea, Tolosaldeako herri txikietako ikasleak jaso ahal izateko.

Ikasturteotan prestakuntza eta berriztatze proiektu asko burutu ditugu eta eskola aktibo gisa definitzen gara, gizartearen aldaketa gero eta bizkorrago honi erantzun egokia eman eta kalitatezko hezkuntza eskaini ahal izateko. Kontuan hartzen ditugu aniztasuna, inklusioa, parekidetasuna … aukera berdintasunean sinesten dugu eta eguneroko zereginetan kudeaketa parte hartzailea eta aktiboa sustatzen dugu ikasle, irakasle, irakasle ez diren gainerako langile eta familien artean.

• Bestalde, konpromiso garbiak ditugu gai hauekiko:

• Gure hizkuntza eta kulturarekiko (euskararen normalizazioa abiapuntutzat hartuz).
  • Ingurumenarekiko (eskola jasangarria gara 2008az geroztik, Haur Hezkuntzako  eraikinak baldintza bioklimatikoak betetzen ditu eta baso eskola proiektuan parte hartzen dugu).
  • Gure herriarekiko ( udalak eskaintzen dizkigun zenbait proiektu eta forotan parte hartuz hala nola agenda 21, haurren hiria, eskolara oinez ).
  • Kultur aniztasunarekiko (Kolonbiako Guabas bailarako eskoletako senidetze konpromisoaren barruan Bibliomula proiektua sustatuz).
  • Teknologia berrien trebakuntza eta erabilerarekiko.
  • Elkarbizitza osasuntsuarekiko.

Dauzkagun baliabideak eta zerbitzuak etengabe sortzen diren beharrei erantzuteko pentsatuta daude, irakaskuntza prozesuan eta bestelakoetan: haur txokoa, ludotekak eta mendi irteerak, jangela, garraioa, eguerdian eskaintzen diren ekintzak, eskolaz kanpokoak (kirol eskola...) eta jarduera hauek aurrera eramateko “Gorosti” guraso elkartearekin batera ari gara lanean.

Gurasoei dagokienez, azken urteotan seme-alaben heziketan duten inplikazioa areagotzen ari dela begi-bistan dago. Horrela, eskolak eta familiak izan beharreko loturak estutzeko ahaleginean datza ikastetxeak eskaintzen dituen zenbait ekimen: gurasoentzako hitzaldiak, gurasoen partaidetza batzorde guztietan (ekonomia, jangela, euskara, ingurumena, kirola, elkarbizitza, teknologia berriak…). Ikastetxea eta familia, heziketaren osagai diren neurrian, elkarren arteko koordinazioari behar den bezala erantzutea da gure erronka.

Azken finean, errealitatetik gertu, komunitatean integratuta, parte hartzailea, ekintzailea, inklusiboa, anitza, kritikoa, osasungarria eta jasangarria den ikastetxea lortu nahi dugu. Samaniego osatzen dugun hezkuntza komunitatearen ilusioak eta eguneroko lan gogotsuak aurrera egiten laguntzen digu.